SKA NI GÖRA SOM JAG? IMORGON 29/3-08 "AN EARTH HOUR"

Hej alla mina bloggvänner!!!

Det var ett tag sen jag hade hört av mig. Nu att jag mår bättre så är jag tillbaka till den gamla vanliga göramål här i livet.

HEM----->JOB------>JOB----->HEM.... IAF KUL att jag är tillbaka till den gamla JAG.
Jo, en lite påminnelse till alla bloggläsare. Det var en lite pfaff reaktion för min del när jag läste att Stockholm, som vi då svenskar säger att en av världen's hjälpsam stan. "don't get me wrong", det var inte så jag menar, är inte med på "Mörk Stad" imorgon.

Det började förra året den s.k. EARTH HOUR i Sydney och den fick genast ett stort genomslag i Australien.
image106

Vad då? fråga många svenskar. Jodå! mellan kl. 20-21 imorgon släcks alla lampor i namngivna städer:
1) San Francisco
2) Chicago
3) Sydney
4) Atlanta
5) Phoenix
6) Bangkok
7) Manila
8) Toronto
9) Dublin
10) Melbourne
11) Tel Aviv
12) Ottawa
13) Christchurch
14) Brisbane
15) Adelaide
16) Perth
17) Canberra
18) Köpenhamn
19) Ålborg
20) Århus
21) Odense
22) Suva
23) Lautoka

Jublade när jag läste "MANILA" VAD? den lilla äckel stad är med? men hej! jag blev så glad att mitt kära hemland ställde upp på det goda tänkande om miljö OTROLIGT BRA GJORT! hmmm...kan fortfarande stolt över med dem.

Jag bläddrade och bläddarade framåt tillbaka och så insåg jag att vår lilla staden är inte med? Varför det då?

Förra året såg jag då när Sydney släckte strömmen! Tårarna föll och den var verkligen en mäktig syn. Tänk hur mycket energi vi gör av varje minut.

Jag hörde från en tant som satt mittemot mig i tunnelbana och var lite förvanad till en kommentar från...jag vet inte riktig vem i regeringutskottet sa att " om vi då släcker strömmen i en timme, då blir det kaos" Just det! kan dem andra stora städer med flera miljoner invåre hanterar en timmes "BROWN OUT", så kan vi också. Men oj då? Sverige vill bara det neutralt land. MEN SÅ ÄR DET LIVET!!!

Bilder från förra året's EARTH HOUR.

Ni får avgöra om dem har MISLYCKATS eller LYCKADES!!!

EFTER
image110

image109 Så här staden SER ut INNAN

Kommentarer
Postat av: Katja

Oj oj! vad duktig du är som tänker på miljön.

Konstig varför vi brydde inte denna.

Stolt över dig.

2008-03-28 @ 20:22:20
Postat av: Chie Nicolaisen

TY mycket!

Tack att du uppskattad.

2008-04-01 @ 20:50:30
Postat av: marie

helt otroligt. hade ingen aaaning om detta. vilket bra projekt. jag ska genast mejla till miljöförvaltningen och höra varför inte vi var med..annars ska vi nästa gång..har du mera info om detta ?
Härligt att ni ska till NY..underbara pulserande NY..du får besöka central park och John Lennons Strawberry Fields, jag ska ta reda på exakt adress..Park Aveny är det ialla fall..har nog lite bilder..jag lägger upp lite info på min blogg så kolla om ett par dagar.

intressant blogg du har. kul att du kikade in hos mej.. vi ses kraam

2008-04-29 @ 23:05:04
URL: http://www.dreamlifeincity.blogspot.com
Postat av: Chie Nicolaisen

Re: Marie

Kul att du hörde av dig. Tack för tipset. Dottern är glad. Jo, vi ska bo precis vid Central park.

ANgående om Earth Hour, kan du alltid söka på nätet. Där har jag hittar om information i år. På det viset kan man följa eller om man är verkligen engagerad så kan man framföra till vår miljöförvaltningen.

kram,
//chie

2008-04-30 @ 21:43:48
URL: http://richiesliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0