Lördagmorgon Tema: SOVRUM/SÄNGAR

Snart går flyttlasset! Lite pirrigt med tanken på att mina prylar inte passar till det nya huset! Jag sa till gubbe min "hur ska jag göra om mina möbler inte passar?" ska vi byta och köpa nya?" IF LOOKS COULD KILL!!! §:-)) fniss----

Sen kom dottern och klagade och sa "hur ska mitt sovrum ser ut?" Hur ska mamma möblera det?" Gubben i huset var rasande i sinnet. "SAKTA BACKARNA, TJEJER!!! vi får väl se när vi flyttar in".

Dottern får det största rummet. Hon har ju många kompisar som kommer och sova över och vem vet vad som händer härnäst. Så nu har jag börjat leta sängar till vårt sovrum...

Min smak är mer komplicerad än gubbe min. Han är minimalist. Han ogillar mycket krims-krams motsats som min. IAF här är några sängar och sovrum jag spanar i eller NÅT?

Till gubbe min som är minimalist, så får han välja några alternativ §:-))

Hoppas den här sängen duger! Men tror inte, för mycket kanske?
image174

Den här kommer han att gilla, garanterad, Enkel...
image175
Bilderna är från Domino

Men det sista alternativt kommer han att älska!!! 200% garanterad!

Gubbe min valde denna säng, ingen tvecka! Hans smak, sa han!
image176

TILL DOTTERN:


Jag älskar fina former i mässing eller järn så tänker skaffa till dottern
image170

eller den här, jag tycker att den är så mysig för en tonåring

image172

Eller varför inte ge henne den största??? *lol

image173
Men dotter instämde inte mitt val av hennes säng. Hon tyckte den är för romantiskt. Hon vill ha en asiatisk eller japansk inspirerad. "Vill ha mörkt trä mörk färg, ändå lugn" sa hon, så nu har jag ett problem att lösa.

TILL MIG SJÄLV:

Jag älskar pösiga kuddar och sängar, drömmer om jag får en sån!!! Om jag ar ett stor hus...
image169

Mysig och fin att mona i!
image168

Gubbe min, sa att jag får denna om vi har ett slott liknande hus. Lite för vampig, ändå seduktiv!
image167
Bilder är från Victorian Trading.Com

Kommentarer
Postat av: P

Wow,vilka sängar,gillade verkligen rokokostilen..good luck med att välja säng,verkar svååååårt..
Den första stålsängen lr vad det e för materiel,had jag skaffat till henne om det vart min dotter,alltså så passande för en tonåring..Må gott i helgen..Pixi

2008-04-12 @ 12:50:28
URL: http://dentatuerademamman.blogspot.com
Postat av: Chie Nicolaisen

Re:Pixi

Jo, en graverad gjutjärn sängram. Det tar 4 mån att beställa denna säng, eftersom den ska beställas i USA sen beställer dem vidare till deras leverantör. SYND!

Jag hade beställt hemma i Filippinerna eftersom vi känner ngn som gör såna möbler. Jag fär hoppas att det blir fint.

Tack igen att du kom förbi.

Kram,
//chie
http://pikitinianos.blogspot.com

2008-04-12 @ 15:56:06
URL: http://richiesliv.blogg.se
Postat av: synne

Vilken marknad det var i inlägget under....
Jag hade nog tvekat på kött och fisk där tror jag. Men grönsaker och frukt tror jag att jag hade shoppat loss på.
Sovrum och sängar är ett kapitel för sig.Finns mycket man kan tänka sig. Min gubbe och din är nog av samma skrot och korn. Gillar inte krimskrams eller pynt....
Men jag vill ha ett HEM inte ett sterilt landskap....
Lycka till med valet.
Kram Synne ;D

2008-04-12 @ 19:45:46
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Chie Nicolaisen

Re: Synne

*LOL...jag förstår ju dig. Skrämmande att köpa. Men konstig nog vi hade inte råkat ut ngt. Gubbe min och dottern åt samma mat som jag handlade. Man måste tillaga dem rätt bara.

Det är inte kul när ngn hemma inte gillar den andras smak i hemmet. Svårt att bestämma och om det ska funka så ngn måste anpassa.

Kul för titten och ha en underbar söndag! Snart ska jag på Trädgårdsmässan, i Älsjö. En 10 minuters promenad från där jag bor.

kram,
//chie
http://pikitinianos.blogspot.com

2008-04-13 @ 10:28:56
URL: http://richiesliv.blogg.se
Postat av: Gårdsromantik

Mmen vilkka vackra sängar - jag vill ha alla i "rokoko". Gillar ju det.

Hoppas ni får till det i nya huset!

Ha en underbar söndag du också

2008-04-13 @ 11:24:00
URL: http://havsviken.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0