SöndagsTema: stolar, soffor o dly för fina RUMPOR!!! *fnissar

Det är verkligen svårt att börja skriva och vad ska man skriva? I mina tankar har jag många saker lagrade men mitt dilemma är "Hur jag ska framföra dem".

Eftersom jag är tokig i stolar i alla formar därför valde jag denna tema...

Som sagt, denna blogg handlar ju om mitt livsresa och detta inlägg kommer att passa perfekt. Jag ska bara passa på informera mina kära läsare och blogvänner hur ser våra stolar ut. Denna beroende på vilken familjeklass man hamnar på.

Jo, som alla kanske vet att många asiatiska länder använder inte såna fina soffor som Ni har i västvärlden...

Jag vill bara dela med mig mina drömmar och tankar när jag var ung------

  • Jag sa till mig själv att när jag blir stor jag ska bli en "carpenter", menar--- inte byggnadsarbetare utan jag ska bygga fina stolar och soffor, kanske en träslöjdkunnig, men denna dröm gick upp i tömma intet. Suck!
Kul att minnas gammla drömmar, även om dem inte blev i uppfyllelse, så jag ser IAF att fina framsteg skedde på gott och ont.

Bilderna NU
Bilden är Bohems
image53
Jag älskar Nina Campbells soffor
image54

En av min drömstol är från Sandersson's *love it!
image55

En fin sommrig fåtolj och fotpall är inte dum, ska stå mellan verandan och vardagsrummet
image60
Denna Howard-soffan ska jag med! enkel men elegan (bilden BeautifulHomes)

image61

Divan kan jag döda för!!! den måste jag verkligen HA!!! hmmm...finns det plats hemma då?
Gubbe min är minimalism, så hur ska det går till! * fnissar igen*image62
En mycket enkel och elegan spanksfåtolj är underbar!

image65
Några KENZO fina linjer vill man utan
image64


Bilderna från DÅ
enkel men fungerar!!!

Denna var från en gammal trädstock som min gammel morfar formade till

image46









När man har lite slant så kan man sitta sina fina rumpor på såna rattan stolar image50



Man kan bygga en stol hur man vill
båda bilder är lånad från Mila D. Aguilar
image48










































Mannen byggde sin stol utav en gammal låda och vips! LOOKS AS SHABBY CHIC!!! §:-)) kidding aside..sånt är Livet----
image51

Kommentarer
Postat av: Malin

Jättefina stolar och fåtöljer! Jag har två st jättefina stolar som är från slutet av 1800. Tyvärr så passar dom inte alls in i vår inredning så dom stackrarna står i sovrummet lite orättvist placerat =(

Ha en härlig påsk=)

2008-03-17 @ 11:10:51
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Chie Nicolaisen

Hej Malin,
Varför visa inte? Den gär väl att blanda gammalt och nytt! SYND...

Tack så mycket att du kom förbi hos mig. Hoppas att du
tittar igen.

Kram & Glad Påsk!
//chie

2008-03-17 @ 18:46:47
URL: http://pikitinianos.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0