STOCKHOLM, VART TOG DU VÄGEN???

Nu är det lite annorlunda inlägg!!! ändå en DÅ och Nu tema fortfarande.

I söndags gick jag ut med gubbe min och tog en lång promenad från Älvsjö till IKEA i Kungens Kurva. Det tog oss 1½ timme att nå vårt destination.

Det var kul att ha tid tillsammans ut i naturen, skulle jag tro? Vi kollade runt omkring var vi bor och alla nya saker som växer upp runt Stockholm. Tjiihiihiii... jag menar byggnader, vägar och allting som nya i våra ögon. "Det var ett tag sen, jag gick och tog en cyckel tur" sa gubbe min.

Vi blev häpnade vad vi såg runt omkring Mälarhöjden, Segeltorp upp till Kungens Kurva. Det var verkligen en annan stad, kan jag påstå!

Tjooohoooo...hoppas att Ni hittar vägen!!!
image159

Vi gick längre bort, där vi brukar tog en promenad när det är sommar..

Sen, vi gick vidare mot Segeltorp mellan Ikea och detta området.

Förr...utsikten som jag brukar se...en gammal sommarstuga står kvar, hur kul är det då? bland alla fina och stora hus som slott???

image157

NU...nya lägenheter och stora hus...
image156

För inte så länge sen, vägen såg ut så här .. mysig, tycker vi då?
image153

NU...häpen som jag???
image155

Bakom Malarhöjden Ishall, välkomnar oss...förvånad?

Förut fanns en gång tunnel här...NU utplånad---
image152

image151

Jag varken klagar eller sur. Det blir säker så fin när allting blir klara... som jag alltid säger sånt är livet. Alltid har sina fina dagar. Jag kommer att återkomma med nya bilder när allting blir klar. Det blir säker så fin!

*** roger & out, för ikväll*


Kommentarer
Postat av: synne

Sånna för och nu bilder är häftiga.
Funderar på att leta fram förr bilder och se om man kan ta nubilder.
Hoppas att ni hade en fin promenad ialla fall.
Kram från nabolandet.
Synne:D

2008-04-11 @ 13:30:06
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Annie

Synd och kul men säker det blir bra senare.

Jag hoppas att du tar nya bilder och dela med oss som läser din fina och mycket intressant blogg. Hoppa att många läser denna.

Ha en kul fredag!
Annie

2008-04-11 @ 18:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0