En ny tillökning!!! BABY BOOM...

*English version is written below:

* How to do a fresh Ginger Tea is also written below. This is good when you just delivered a baby or just enjoying the sweet aroma.

GUD!!! vad tråkig när man är hemma och vilar efter sjukhus vistelse. Jag kan inte sluta bläddra på dem fina tidningar jag har nu. Hittar massa saker och man blir bara vill göra någonting på att göra ett inlägg eller två. :-)) *fniss

Jag fick veta att min kollega fick en liten flicka som ska heta "Jana". HURRAY!!! jag sa ju! utbrast jag. Jag är rätt igen denna gång. Jag blev så glad att höra att både mår bra. Köpte några barnkläder i USA.

This is where Jana sleep the whole night long...cozy eh? Heaven!
image362
While Jana is sleeping, Marija can just have a break reading her fav mag
image365
Or just sit in the kitchen w/ Sergej discussing how his day been! Romantic
image366
Images courtesy by: Traditional Home

Fresh Ginger Tea

4   cups water
2   tablespoons peeled, chopped fresh ginger
1   to 2 tablespoons sugar
1   teaspoon finely shredded orange peel
1.    In a large saucepan combine the water, ginger, sugar, and orange peel. Heat over medium heat just to boiling, stirring to dissolve sugar. Remove from heat. Cover and let stand 10 minutes.
2.    Pour through a fine mesh strainer; discard solids. Serve warm. Makes 8 4-ounce servings

It's been a day after the surgery, I feel so bored at home. My back is a bit sore laying down. I have magazines to kill my time, though didn't help. My fingers wants to do something, so here I am. Browsing the net and found interesting topic of the day.

I heard that my colleague Marija got a baby girl. HURRAY!!! i yelled!!! i knew it from the first day that her tummy pouted out. Am glad to hear that both mother & daughter are in the best of everything. I bought some newly born baby clothes when am in the States recently.

Kommentarer
Postat av: Irene

Hola Amiga Chie!

Vad är det för problem, som du har med din hand? Hoppas att det snart blir bra, ni som håller på att flytta och allt annat som du gör. Men du får ta tillfället i akt, och ligga på soffan, läsa dina tidningar och äta praliner, nu är det ju legitimt.

Vad roligt att din kollega har fått en liten bäbis, och du verkar tänka på allt, presenter till den lilla, redan innan hon var född, du måste vara en väldigt varmhjärtad person.

Och du, vilka vackra bilder du visar, så skulle man ha det.

Du skriver, inne hos mej, att jag bor mycket vackert, och det gör jag, jag är ute och promenerar så gott som varje dag, för att supa in atmosfären. Men jag längtar ändå till Göteborg där jag har barnen med sina familjer, visserligen bor ju "minstingen" i Umeå,ja, ja minstingen är ändå 25 år och över 1,80 cm lång. Jag vet inte om jag har berättat för dej men jag har 4 barnbarn i åldrarna 7, 5, 4 och 1 år. Och Göteborg är en härlig stad att bo i, med alla sina affärer, caféer, biografer, teatrar mm. Göteborg är MIN stad.

Du får ha ett skönt slut på veckan, min kära vän Chie.

Kram Irene

2008-05-29 @ 21:54:14
URL: http://solvarm.blogspot.com
Postat av: synne

Att få sova i det rummet hade jag inte sagt nej till. Högt i tak och med takfönster....
Hoppas din hand blir fin igen.
Tänker på dig.
Kram Synne :D

2008-05-30 @ 07:46:39
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Chie

Re: Irene

Vad kul att barnen är stora nu och PLUS barnbarnen!!! Mysigt med småtingarna. Nej, visste inte att du barnbarn men nu vet jag det.

Hoppas att du kommer att trivas hemma igen. Jag gillar Göterborg med! Det känns att man är utomlands på ngt sätt. Hade varit där länge. Kanske besöka dig när du kommer tillbaka, då? Och kommer att hälsa på mig i Stockholm.

Jo, på ngt sätt är mycket snäll och varmt person. Alltid bryr mig. Dem som känner mig alltid fastnar vid mig eftersom jag är lätt att prata med.

IAF, handen är inget fel, utan där ngnstans i baken §:-))

Tack för omtanken goa Irene och kramar som alltid,
//chie

2008-05-30 @ 10:40:32
URL: http://pikitinianos.blogspot.com
Postat av: Chie

Re: Synne

Verkligen! rummet är ett dröm! Man blir bara sugen att
skaffa ett §:-)) eller NOT!!!

Handen är inget fel utan ngnstans i bakdelen §:-))

kramar,
//chie

2008-05-30 @ 10:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0