Vad blir det för mat i helgen då?

Jag hade planerat för att stor handla imorgon. En lång lista har jag redan. Där jag bor i Davao City, jag brukar åka och stor handla mat i Agdao Public Market. En enkel marknad för oss filippinare. Lätt tillgänglig eftersom den ligger precis mitt i stan. Typ Östermalmshallen eller Hötorget, eller "NOT"?

Inte direk som vi har i Sverige som Vivo, Coop, Tempo, City Gross eller Hemköp... lite skrämmande om man är inte van med denna miljö. Ändå överlever allihopa ett långt liv, faktiskt! Salmonella, diarrheá, matförgiftning, känner vi inte till....ha ha...

Kolla bara nedan hur min mat shopping runda går till----> hoppas aptiten håller!

image166

Här är min shopping list:

Lite fisk för shashimi, kanske...om man överlever, *fniss

image165

Kanske lite färska nudlar?
image164

Grönsaker
image163

Kyckling
image162

Kött
image160

Vad sägs om den här? Törs? Grodor och bläckfiskar?
image161

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0