Hälsade på vårt lilla hus

Idag åkte  familjen till det nya huset vi hade just köpt och körde nära 40 kartonger. Jag gick in och kollade igen huset och nu när förre detta ägare hade plockat ner alla saker och ting såg jag huset's skavanker. Jag var inte förvånad eftersom huset var ju från 1949. Vi tyckte att ägarna tog väl hand om huset.

Today, we went to the house we just bought to drive almost 40 moving boxes. I went to look around the house and I now realized that the house have some flaws. Well, am not really amazed of that coz we knew that the house was built 1949. The owner really toke good care of their treasure, coz you can see that there's not so much to repair.

IAF, mitt lilla kök ska vi fixa först och främst. Måla fönsterkarmar, bytta tapeter och måla om vägen och bytta golvet.

Anyways, I decided that the kitchen will be fix first. I will paint the window frames, change the wallpaper, paint the wall to white and change the floorings. (Actually, if your're not peeky like me, there's nothing serious to fix though).

Jag kollade på cyberrymden om jag hittar ett kök som passar till mitt lilla kök men jag hade inte hittat än. Alla köksbilder är ju så fina.

I browsed the net to check if I can see a kitchen that fit to mine but to no avail. These kitchen's are nice but I know it won't fit to mine. But wanna show you, though.

image308

Min favo/My fave
image311

Så klart, gubben's favo/Absolutely hubby's fave
image310



Kommentarer
Postat av: P

Ojoj..då e det mycke nu!Jag gillade oxå din gubes favorit faktiskt!Lycka till med att välja kök!ett tips,välj en disk ho som e fyrkantig som får plats med en hel långpanna!kramen

2008-05-08 @ 19:19:43
Postat av: Chie Nicolaisen

Re: P

Tack för tipset! det ska jag komma ihåg. Jag har verkligen tänkt på den.
på med!
//chie

2008-05-08 @ 20:34:49
URL: http://richiesliv.blogg.se
Postat av: Irene

Hej Chie!

Du hittar säkert det rätta köket, du har ju så god smak, av dina bilder att dömma. Vad roligt det måste vara att flytta in i ett hus, där ni kan fixa till det, som ni vill ha det.

Solvarma kramar och lycka till med inredningen av huset.

2008-05-09 @ 00:40:10
URL: http://solvarm.blogspot.com
Postat av: synne

Hallon där.
Jag är nog lite gammalmodig. Men gillar den gamla köksstilen. Skulle gärna ha en kökssoffa, samt ett stort mysigt bord. För på nått underligt vis är det i köket man sitter mest. Många skåp och stor bänk där man kan laga all den goda och nyttiga, Hmm nåja, maten. Men av de bilder du visade är det nog din makes favorit jag gillar bäst. Där det är ett köksbord med.
Ha en fin dag.
Kram Synne :D

2008-05-09 @ 07:40:22
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Nu är det fredagstävling hos mig - hoppas du vill vara med och tävla. Den här gången är vinsten ett ännu vackrare vårleende! :-) Trevlig pingst!

2008-05-09 @ 16:44:35
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Chie Nicolaisen

Goa Synne,

Du är verkligen en riktig skandinavisk med köksoffa. Jag gillar den oxå! Jag vill ha ett fungerande kök med många luckor.

Ha en skön fredag kväll,
kram,
//chie

2008-05-09 @ 22:31:26
URL: http://richiesliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0