Helgen's Snacks!

Hmmmm... min dotter var suktad av någonting... och gubbe min vill ha någon gott till chips eller ngt. Lilla mig var lite upptagen i köket för att förberedda lördagsmiddag. Jag låtsades inte höra ngnting. *fniss...

När middagen var klar och köket var rent så var jag lite fundersam, " vad har jag i kylskåpet, för en god snacks eller dip".
Ingenting! Jag såg att jag har philadelphia ost, creme fraiché och färska örter, dill, persilja, timjan, citronmelis och gräslök.
Hmmmm... (pekfinger i munnen... ser smart eller NOT)

Njaaahhh...jag plockade dem första ingredienserna och dill, blandade sammans och så hackade jag löken. Klippte dill och blandade och blandade, hällde i lite vitlöksalt, vitpeppar, lite salt och VOILÀ EN DIP TILL KEXEN...

Dottern skrek och sad..."HEAVEN GOOD" jo då! så allting är i fred och fröjd...

Hmmmm... my daughter was a bit craving of something & hubby of mine is craving for something for chips. I was a bit busy preparing for dinner, therefore I seems not to bother, what their murmuring *smile

When our saturday's dinner was over & my kitchen was nice and clean, I wonder and wander "what to have then?" Checked the ref and found only fresh herbs then creme fraiché and fresh cheese. I can't think of doing advance, so I decided to grab the last ingredients w/ dill, chopped onions, salt, pepper, garlic salt & VOILÁ! A DIP TO THEIR CRAVING SNACKS FOR THE WEEK-END!

Easy to please my loveones, though. When I went down to the lounge both have bowl in their hands and other bowl full och chips and crackers is in between them...Cuties...





Kommentarer
Postat av: synne

Det receptet knycker jag bums.

Mycket godare än att köpa färdiga diper på affären.

Du är ett geni. Du skulle gärna få lära mig lite asiatisk matlagningskonst med.

Kramen vännen.

Synne.

2008-07-13 @ 05:55:47
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Irene

Hej Chie vännen!



Det var ett smarrigt recept, det måste jag prova.



Hoppas att du har en fin sommar och att du har kommit i ordning i ditt nya hem.



Solvarma kramar från Irene

Postat av: Helena

Mmm gott recept. Kul att bara "plocka" ihop något och att det blir så gott!



Ha en bra kväll!

Helena

2008-07-13 @ 21:05:57
URL: http://www.klarafardiga.blogspot.com
Postat av: Chie

Re: Synne



Du är duktig med §:-))



Gärna, säg till bara när du har tid för en matlaggningsundervisning.



Ha en skön kväll,

//chie

2008-07-14 @ 19:47:22
URL: http://pikitinianos.blogspot.com/
Postat av: Chie

Re: Irene



Hola mi amiga la sueca! Como esta usted? Hmmm...är du tillbaka i cyber rymden, med?



Hoppas allting är bra med dig och hoppas att du har en skön sommar med!



Kram,

//chie

2008-07-14 @ 19:49:06
URL: http://richiesliv.blogs.se
Postat av: Chie

Re: Helena



Jodå! man måste bara flitig när man har en aktiv familj §:-) och det har jag *fniss



TAck för titten och ha en underba kväll,

//chie

2008-07-14 @ 19:50:34
URL: http://richiesliv.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0